Sök:

Sökresultat:

11348 Uppsatser om Image Based Ambient Occlusion - Sida 1 av 757

Ambient Occlusion i Realtid

Ambient Occlusion är en teknik för ambient ljussättning i digitala tredimensionella scener. Sådana scener ljussätts vanligtvis med en konstant mängd ambient ljus på samtliga ytor oberoende av ytornas vinkel och position gentemot olika ljuskällor i scenen. Detta ger ett platt och kalt intryck och utan vidare ljussättningstekniker är det ytterst svårt att urskönja detaljer i scenen. Ambient Occlusion åthjälper detta genom att reducera mängden ambient ljus i vissa delar av scenen. Ambient ljus är en enkel approximation av det reflekterade diffusa ljuset som antas nå nästan överallt i scenen.

Bakningslösningar för nästa generationens texturer

Nya tekniker och bättre hårdvara ger spelutvecklare möjlighet att skapa titlar med högre realism än någonsin förut. Detaljrikedomen och den generella kvaliteten förväntas öka varje år samtidigt som utvecklingstiden ligger still eller ibland till och med blir kortare. Detta ställer så klart oerhörda krav inte bara på de individuella utvecklarna, utan även på verktygen och arbetsflödet i en produktion. Den här rapporten tar upp ett ämnesområde som i princip alla stora spelutvecklare rör sig i och där det finns många förbättringar kvar att göra för att förenkla och öka produktionshastigheten. Texturbakning är olika tekniker för att spara undan information som är för tung för att behandla i realtid i bilder som sedan laddas in i spelet.

Panorering för musik i 5.1 surround : En jämförelse av panoreringsteknikerna direkt/ambient och direkt-överallt

Uppsatsen undersöker hur de olika panoreringsteknikerna, direkt/ambient och direkt-överallt, för 5.1 surround uppfattas utav lyssnare. Enligt direkt/ambient ska alla direkta källor panoreras till frontkanalerna (L, C, R) och endast ambiens finnas i surroundkanalerna (Ls, Rs). Enligt direkt-överallt kan direkta källor panoreras till alla kanaler. Ljudstimuli i tre genrer har utav undertecknad framställts, rock/hårdrock, jazz/fusion och hip hop. Ett exempel enligt direkt/ambient och ett enligt direkt-överallt framställdes i varje genre.

Den dolda marknadsföringen : -En kvantitativ studie om ambienta dofters inverkan på kunders beteende i en klädbutik.

Context: Congruent ambient scents are not used extensively in marketing and there is only some research in this area within the Swedish retail. Moreover, there are not many studies that show how ambient scents influence customer behavior in a Swedish clothing store.Purpose: Examine and analyze which of the ambient scent vanilla and white orchid that suite and can provide a signature fragrance to the clothing store Kompaniet in Kalmar. The purpose of this study is therefore to compare how these scents affect the customers? behavior in the servicescape.Method: A deductive research strategy with an experimental design. The experiment was performed in Kompaniet in Kalmar.Theory: Our theoretical framework consists of sensory marketing, male and female shopping behavior, the sense of smell and ambient scent in the servicescape atmospherics.Results: Here we present a presentation of Kompaniets servicescape.

Global Star V

En effektiv och populär grafisk effekt för realtidsgrafik är Screen-Space Ambient Occlusion(SSAO). Teknikens nackdel är brusiga artefakter som kan dämpas med blur filtrering. Detta arbete studerar upplevelsen av defekterna i SSAO med en användarstudie. Arbetet implementerar en renderare som renderar bildrutor från kameraåkningar och ett visningsprogram som används i experimentgenomförandet. Renderade bilder utan och med aktiv blur-filtrering visas för försökspersoner som får beskriva om de ser skillnader mellan bilderna och välja vilken bild de föredrar.

2Bend, Ett stämningskapande ljus

Med detta projekt titta närmare på hur man kan skapa en belysningsarmatur som skapar ett harmoniskt ljus till offentlig miljö inomhus, med en intressant design på armaturen. En belysningsarmatur som ger en ljusbild av ambient ljus för de som besöker lokalen. Resultatet ska vara en golvlampa för det offentliga rummet som ger ett diffust ljus som komplettera det allmänljuset man redan har i rummet. En golvlampa som gör det möjligt att flytta ljusbelysningen dit i rummet där man behöver den..

Psykofysisk undersökning med SSAO : Skillnad mellan filmklipp och stillbild i upplevelse av defekter i modellering av omgivningsljus

En effektiv och populär grafisk effekt för realtidsgrafik är Screen-Space Ambient Occlusion(SSAO). Teknikens nackdel är brusiga artefakter som kan dämpas med blur filtrering. Detta arbete studerar upplevelsen av defekterna i SSAO med en användarstudie. Arbetet implementerar en renderare som renderar bildrutor från kameraåkningar och ett visningsprogram som används i experimentgenomförandet. Renderade bilder utan och med aktiv blur-filtrering visas för försökspersoner som får beskriva om de ser skillnader mellan bilderna och välja vilken bild de föredrar.

Effekterna av praktisk ocklusionsträning periodiserat med ett traditionellt styrketräningsprogram på anaerob prestation

Background: Practical blood flow restriction (pBFR) combined with resistance training has been proven to facilitate muscle strength despite training at low intensity. However, research investigating the effects of long-term pBFR-training and its periodization with strength training (ST) at a higher intensity is lacking, as well as the effects of occlusion training on blood lactate levels (BLL) over time.Purpose: To compare the effects of 2 weeks of pBFR training followed by 2 weeks of ST (BFR-ST) with 2 weeks of ST followed by 2 weeks of pBFR training (ST-BFR) on anaerobic performace and BLL.Method: 5 adults (age 23 ± 2 years) with a minimum of 1 year of ST experience were recruited and randomized into BFR-ST (n=2) or ST-BFR (n=3). Anaerobic performance was measured using a 30-s Wingate-test and BLL samples were collected <1 and 5 minutes post-Wingate. Data and samples were collected before the intervention and after the 2 protocols.Results: No differences were seen between groups in anaerobic output or BLL after 4 weeks of training (p>0,1 for all values). A decrease in time to peak power (tPP) were seen in both groups with an advantage for BFR-ST (-37 ± 8 %) over ST-BFR (-27 ± 22 %).

Vad säger bilden?: En utvärdering av återvinningseffektiviteten i ImBrowse

The aim of this master thesis is to evaluate the performance of the content-based image retrieval system ImBrowse from a semantic point of view. Evaluation of retrieval performance is a problem in content-based image retrieval (CBIR). There are many different methods for measuring the performance of content-based image retrieval systems, but no common way for performing the evaluation. The main focus is on image retrieval regarding the extraction of the visual features in the image, from three semantic levels. The thesis tries to elucidate the semantic gap, which is the problem when the systems extraction of the visual features from the image and the user?s interpretation of that same information do not correspond.

Consumer Perceptions of Store Image: A study of Ikea and Ilva in Sweden and Denmark

Purpose: The aim of this study is to inquire into the congruency of store image perceptions, projected by Ikea and Ilva, and how Danish and Swedish consumers perceive the aforementioned stores? images in their respective domestic market. Also, the aim sets out to evaluate the success of these stores? images on consumers and on transference to host markets. Further, the aim is to discern specific store image attributes captivating Swedish and Danish consumers.

Samspel mellan Identitet och Image : En fallstudie av det Svenska fo?retaget POC

Purpose: The purpose of this paper is to examine if POC manage to keep cohort interplay between their identity and image.Theoretical framework: This paper is led from theories in area about communicating identity and image. The theories that are relevant to this paper to see the interplay between identity and image is communication theory and brand theories based on associations. From these theories we have composed a model that shows the communication led from identity throughout image in company?s with many distribution channels. It shows what associations that build identity and image and also the complication and threat that the interplay is being exposed to.Methodology: We have chosen to do this examination as a case study.

Varumärken- att betrakta som symboler för produkter eller image?

Uppsatsen behandlar problematiken om när ett varumärke ses som en symbol för produkten eller för en image, t.ex. en livsstil. Berör ett företags mission och vision, symboler och tecken, varumärkets image och konsumentens image samt produktens och varumärkets livscyklar..

Optimerad bildsökning ? Bör vissa egenskaper prioriteras vid sökning efter en viss kategori av bilder?

As the information society becomes increasingly flooded with digital images, the need for efficient image retrieval systems increases as well. To handle the vast amounts of data involved, the indexing process needs to be run automatically, using content-based descriptors extracted directly from the digital image, such as colour composition, shape and texture features. These content-based image retrieval systems are often slow and cumbersome, and can appear confusing to an ordinary user who does not understand the underlying mechanisms. One step towards more efficient and user-friendly retrieval systems might be to adjust the weight placed on various descriptors depending on which image category is being searched for. The results of this thesis show that certain categories of digital images would benefit from having extra weight assigned to colour, texture or shape features when searching for images of that category..

Bedömningsmatriser i Idrott och hälsa : En studie av läraresuppfattningar

In this study we have examined in which way the horse is used in Equine Assisted Therapy, and what effects the treatment staff experience and describes that the interaction with horses has on girls who self-harms. Our Empirical data was collected through qualitative methods such as interviews, participant observation and informal interviews with a total of six different informants, from five different activities with Equine Assisted Therapy for girls who self-harms. In the analysis we have assumed symbolic interactionism, a theory focusing on the human as a social being, where the self-image alters in the social interaction with other human beings. We interwove this theory with the Biophilia hypothesis, an explanatory model concerning human?s relationship to animals and nature.The conclusions we have found in the results are:Equine Assisted Therapy is a complementary treatment comprises both horseback riding and exercises which is not based on the horsebackEquine Assisted Therapy almost always involves three parts, the therapist, the client and the horse.

Folkbiblioteks image på Facebook : Undersökning av fyra folkbiblioteks imageskapande och mottagande på Facebook

This essay was to investigate what self-image public libraries convey on Facebook and what image is received by the users, along with comparison of those. It was investigated if the received image corresponded with the users? previous image of public libraries. The method used was interviews with the Facebook administrators and surveys with the users. The theoretical framework was Kotler?s model for image creation.The research is mainly American and shows Facebook as an accepted marketing tool for libraries among students, but as not taken seriously by the library staff.

1 Nästa sida ->